Thursday, February 24, 2011

KERDAU – JADIKAN UNDI ANDA PROTES KEPADA KEGAGALAN KERAJAAN BN


PRK DUN N.28 Kerdau adalah peluang untuk rakyat menilai prestasi kerajaan yang memerintah terutama setelah melepasi penggal matang tiga tahun yang dimaktubkan dalam perlembagaan. Pengundi Kerdau boleh menjadi wakil kepada suara rakyat terbanyak memberikan penilaian pencapaian KPI kerajaan yg diwar-warkan semasa permulaan kerajaan dibentuk selepas PRU 12.

Kerajaan BN negeri Pahang ternyata gagal mengurus mandat yang diberikan rakyat melalui PRU12. Petunjuk atau KPI-nya mudah sahaja, bajet negeri yang berterusan defisit 13 tahun berturut-turut menunjukkan pemimpin BN Pahang sudah hilang kelayakan untuk memikul amanah mengurus khazanah negeri. Bajet 2011 yang dibentangkan pada penghujung tahun lalu menganggarkan defisit melebihi RM68 juta! Defisit yang berterusan dan semakin bertambah ini bukan disebabkan sumber ekonomi yang terhad tetapi menggambarkan kegagalan kerajaan BN.

Bayangkan jika sebuah entiti perniagaan atau koperasi mengalami kerugian selama 13 tahun berturut-turut, adakah para pelabur akan berdiam diri membiarkan Lembaga Pengarahnya berada di tampuk pentadbiran? Yang nyata dengan prestasi seburuk itu, negeri Pahang boleh jatuh muflis dan terus ketinggalan berbanding negeri-negeri lain di Malaysia.

Kepada pengundi KERDAU, JANGAN BIMBANG UNTUK MENUKAR UNDI ANDA KALI INI DENGAN MEMILIH CALON PAKATAN RAKYAT YANG DIWAKILI PAS. UNDI ANDA TIDAK AKAN MENUKAR KERAJAAN TETAPI AKAN MENJADI MEMORANDUM PROTES ATAS PERKARA-PERKARA BERIKUT:

· PROTES 1: TANAH – susah sangat ke kerajaan negeri nak luluskan tanah yang telah dipohon oleh orang Melayu di kampung-kampung? Bukan sahaja telah menunggu puluhan tahun malah ada yang diukur sempadan berkali-kali namun geran tidak kunjung tiba!

· PROTES 2: FELDA – kembalikan FELDA kepada matlamat asal penubuhannya untuk memberi tanah kepada rakyat yang tidak bertanah, land for the landless. Moh kita protes sehingga FELDA Plantation ditukar menjadi FELDA berpeneroka! Fikirkan masa depan anak muda anda yang perlukan rumah, tanah dan sumber kehidupan ...

· PROTES 3: PEMBANGUNAN – Pembangunan mega hanya bertumpu di Kuantan, kita di Kerdau dapat baunya saja. Kenapa tidak ditebarkan projek-projek besar ke seluruh negeri Pahang supaya percikan rezekinya dapat dirasai semua daerah. Kenapa tak bina kampus Universiti Pertahanan Nasional di Temerloh?

· PROTES 4: PENDIDIKAN – kenapa SEDIKIT sangat bajet untuk pendidikan Islam di Pahang? Bukan sahaja sekolah-sekolah agama kekurangan peruntukan, malah kelas KAFA pun menumpang di sekolah kebangsaan!

· PROTES 5: PRASARANA – Sedara mara kita di Batu Sawar, Pulau Pasir Mandi dan Kerai dah berbulan-bulan dihimpit masalah bekalan air, sedangkan loji air tersergam di Batu Sawar! Ke mana perginya YB dan ketua masyarakat, tak bersuara ke atau tak prihatin?

· PROTES 6: BIASISWA – Kata nak tolong orang Melayu berpendidikan tinggi, kenapa biasiswa yang termaktub dalam perlembagaan negara diganti dengan hutang PTPTN? Kasihannya anak-anak kita belum habis belajar dah berhutang!

· PROTES 7: SUKAN – Nak merasa kemudahan sukan moden dan canggih agaknya mimpi sahaja tapi padang bola yang ada di kampung-kampung tolonglah selenggara dengan sempurna .... kami nak jadi anak muda pelapis negara yang sihat bertenaga.

MOH KITA UNDI PROTES, PILIH CALON PAS UNTUK MENEGUR KELEMAHAN KERAJAAN BN.

KITA GENERASI MERDEKA DAN PINTAR!

No comments:

Post a Comment